Phuket

9 december 2001 : transfert naar Phuket

Dit gebeurde met het vliegtuig vanuit Phitsanuloke via Bangkok.

10 december 2001 tot en met 15 december 2001 : strandvakantie in Phuket

We verbleven in het prachtige kata thani hotel.Dit is werkelijk een schitterend complex aan een prachtig wit strand met zeer mooie kamers.Het hotel heeft 5 restaurants en 4 zwembaden,kortom luxe alom!!

Uitstap naar Khao Sok Nationaal park

We reden zeer vroeg in de ochtend richting het vasteland naar het Khao Sok nationaal park.De rit duurde 3 uur want het park ligt in de Suratthani provincie.Het is een wildernis van oerwoud,kalksteenrotsen en watervallen.We namen eerst een opblaasbare roeiboot voor een tocht van 1,5 uur op een rivier.We voeren langs prachtige rotsen en door de jungle met de vreemde dierengeluiden op de achtergrond.Onderweg weinig dieren gezien alleen een slang die op een tak lag te slapen.Gelukkig was het een beetje bewolkt zodat we ons niet konden verbranden tijdens de tocht.Daarna reden we naar het olifantenkamp voor de lunch.We hadden onze minibusjes ingeruild voor een pick-up truck om het kamp te bereiken.Na de lunch wachtte ons een schitterende olifantenrit door de jungle.De tocht duurde ook 1,5 uur door een prachtig woud met een klein riviertje.Dit was de mooiste olifantenrit die we tot nu toe gedaan hebben! Onderweg zijn we even afgestapt om een waterval te beklimmen en dat ging moeilijker dan gedacht.Ik was gevallen en kwam er met de schrik vanaf.Deze uitstap was 1 van de mooiste die je vanuit Phuket kunt doen en zeker zijn geld (2800bathpp) waard!!

Uitstap naar de Phi-Phi-eilanden

We waren er vorig jaar al geweest,maar dit belette ons niet om terug te gaan naar deze mooie omgeving.We namen in de haven van Phuket de speedboot.Deze rit was echt een belevenis.Met een enorme snelheid raasden we over de zee en aangekomen waren we helemaal door elkaar geschut.Onze eerste stop was in Phi-Phi-Ley aan de Maya bay,het decor van de film "The Beach".We waren wel niet alleen.Honderden toeristen werden in de baai gedropt om te genieten van het strand en te snorkelen.Daarna stopten we aan Pilay-bay,een schitterende baai beschermd door hoge rotsen.Hier hebben we lekker gezwommen in het warme water.We zetten onze koers verder naar Phi-Phi-Don,het bewoonde eiland.Het is hier ongelooflijk gezellig en bijzonder mooi.Het eiland heeft prachtige stranden met kristalhelder water.In de namiddag voeren we nog naar Bamboo-island om te snorkelen maar ik vond het iets te diep.Met een longtailboot kan je naar ondieper water varen en met een speedboot is dat onmogelijk.Op de terugweg werd nog halt gehouden aan klein koraaleilandje om een beetje te rusten op het strand en te genieten van de mooie omgeving.

info :

- Het beste is om met een speedboot naar de Phi-Phi-eilanden te varen omdat je er op een klein uurtje bent en met de ferry is dat minstens 2 uur.De speedboten varen enkel bij een rustige zee en de beste tijd is tussen december en april.

- Voor de uitstap naar khao sok hebben we gekozen voor deze touroperator : siam safari

- Voor de uitstap naar de Phi-Phi eilanden kan je kiezen uit vele verschillende touroperators